ایده های طراحی دکوراسیون داخلی

طراحی دکوراسیون داخلی , طراحی دکوراسیون ویلا , طراحی دکوراسیون رستوران , طراحی دکوراسیون کافی شاپ , طراحی دکوراسیون اداری , طراحی دکوراسیون داخلی منزل , ایده های طراحی دکوراسیون داخلی منزل

ایده های طراحی دکوراسیون داخلی

طراحی دکوراسیون داخلی , طراحی دکوراسیون ویلا , طراحی دکوراسیون رستوران , طراحی دکوراسیون کافی شاپ , طراحی دکوراسیون اداری , طراحی دکوراسیون داخلی منزل , ایده های طراحی دکوراسیون داخلی منزل

طراحی دکوراسیون داخلی , طراحی دکوراسیون ویلا , طراحی دکوراسیون رستوران , طراحی دکوراسیون کافی شاپ , طراحی دکوراسیون اداری , طراحی دکوراسیون داخلی منزل , ایده های طراحی دکوراسیون داخلی منزل

پیوندهای روزانه

مدیریت هزینه های عروسی در تالار عروسی

تشریفات شب آرا نور | يكشنبه, ۳۰ دی ۱۳۹۷، ۱۲:۳۸ ب.ظ

چگونه می توانید هزینه های مراسم عروسی تان را مدیریت نمایید ؟ یکی از مهم ترین مواردی که زوج های جوان باید به آن دقت نمایند بودجه عروسی و مدیریت هزینه ها می باشد که با برنامه ریزی صحیح و مناسب پس از تعین میزان دقیق سرمایه یک به یک هزینه را تعیین میکنید تا بتوانید در بهترین شرایط مراسم تان را برگزار نمایید.
از اصلی ترین هزینه های عروسی می توان به تالار عروسی ، آتلیه عکاسی عروس ، لباس عروس ، آرایشگاه و … اشاره نمود.

مدیریت هزینه های عروسی و برنامه ریزی های آن

  1. تعداد مهمان را مشخص کنید

اولین قدم این است که شما بتوانید تعداد مهمان های عروسی تان را مشخص کنید و سپس با توجه به میزان دقیق تعداد مهمان ها مدیریت بهتری را بر روی تعداد و میزان هزینه ها داشته باشید.
در لیست خود افراد را به دو گروه تقسیم بندی نماییم که شامل درجه اول و درجه دوم می باشد. درجه اول باید حتما در مراسم شما حضور داشته باشند و درجه دوم به کسانی تعلق داشته است که اگر نیاز باشد می توانید آن را از لیست خود حذف نمایید و در فرصت دیگری برای پذیرایی از آن ها اقدام نمایید. مثلا میتوانید آن ها را به یک مهمانی عصرانه دعوت نمایید.

۲) دعوت به مراسم عروسی بدون فرزندان

شما می توانید برای افرادی که درجه ۲ به شمار می آیند دعوت بدون فرزند را در نظر بگیرید. هیچ مشکلی برای شما به وجود نخواهد آمد. مثلا می توان اینگونه نوشت ” از فرزندان شما در فرصت دیگری پذیرایی خواهیم کرد” .
به این صورت تعداد مهمان ها بدون فرزند کم تر شده و شما از بزرگترها دعوت کرده اید و به آن ها احترام گذاشته اید و نیازی نیست بابت ناراحتی ها آن ها فکر کنید.

۳) مدیریت هزینه های مرتبط با تشریفات عروسی

می توانید در خصوص تشریفات عروسی تان تصمیم بگیرید. آیا میتوانید به صورت ساده مراسم خود را اجرا کنید یا باید بسیار مجلل باشد؟ می خواهید مراسم پر از زرق و برق باشد یا اینکه یک مهمانی خانوادگی باشد؟ وقتی هدف خود را مشخص نمایید بهتر می توانید قدم های بعدی را سپری کنید.

۴) با دوستان و آشنایان مشورت نمایید

یکی دیگر از کارهای که به شما بسیار کمک می کند مشورت با دوستان و نزدیکانی است که به تازگی ازدواج کرده اند. بدون شک نظرهای آن ها تجربه های خوبی را به شما منتقل خواهد کرد.

۵) در خصوص تجهیزات عروسی و خرید تحقیق کنید

سعی کنید پس از اینکه خریدی را انجام بدهید، از مکانهای که تجهیزات لازم و ضروری را دارند و همچنین خدمات خوبی را ارائه می دهند ، اطلاع پیدا نمایید تا بتوانید در خصوص مناسب ترین قیمتها و بهترین خریدها اقدام نمایید.

میزان بودجه تان را تنظیم کنید

پس از اینکه برنامه ریزی های اولیه را انجام دادید و همچنین اطلاعات ابتدایی را بدست آوردید حالا باید بودجه تان را تعیین کرده و سپس بودجه ی تان را تنظیم نمایید. حالا تعداد مهمان های شما تعیین شده است و شما کاملا می دانید که جشن عروسی تان را چگونه می خواهید برگزار کنید و کیفیت آن چگونه است.

البته از میزان هزینه های تقریبی بازار نیز مطلع می باشید. یک جدول را تهیه نمایید و ارقام و اعدادی را که به هر کدام مرتبط می باشند بنویسید تا متوجه شوید که چه میزانی بودجه دارید و می خواهید با آن چکاری را انجام بدهید. حالا چقدر کم داشته اید و چقدر میزان هزینه های شما از میزان پیش بینی شده کم تر می باشد و چطور باید منابع تان را تامین نمایید.

جدول تعیین میزان هزینه های عروسی

مثلا می توانید یک جدول را رسم کنید و سپس قیمت های مختلف مثل ورودی تالار، هزینه شام و میوه ، هزینه نورپردازی، ارایشگاه عروس و داماد، گل آرایی ، هزینه های لباس عروس و داماد و….را در آن بنویسید.

میزان بودجه برنامه ریزی شده

شما باید در مورد هر کدام از گزینه ها یک قیمت پیشنهاد را تعیین کنید. در اصل این میزان بودجه همانی است که شما با تحقیقات خود آن را پیش بینی کرده اید و البته توان مالی تان نیز در این امر بسیار مهم و تاثیرگذار می باشد. وقتی این موارد را مشخص نمایید میتوانید دقیق تر برنامه ریزی کرده و جلوی ولخرجی ها را در هر مرحله ی بگیرید.

سر رسید پرداخت

چه زمانی نوبت به آن می رسد که شما رقم های نوشته شده را پرداخت نمایید. البته برخی از هزینه ها مثل عکاسی و تالار را میتوانید پس از اینکه مراسم تمام شد پرداخت نمایید.

هزینه های پرداخت شده

برای هر مورد چه میزان مبلغی را به عنوان پیش پرداخت داده اید؟ مثلا برای رزرو تالار چقدر هزینه داده اید؟

مبالغ تمام شده

در این قسمت شما میتوانید رقم های را بنویسید که در قراردادهای تالار، اتلیه و لباس و… ثبت می گردد.

انحراف از میزان بودجه

در این قسمت تفاوت قیمت با مبلغ تمام شده را باید درج نماید. در اصل شما متوجه می شوید که چه میزان کم تر و بیش تر از بودجه ی که پیش بینی کرده اید خرج شده است و باید آن ها را یادداشت نمایید. این ستون به آن ها نشان میدهد که آیا در حال ولخرجی هستید یا اینکه صرفه جویی می کنید.

چه میزان هزینه های داشته اید؟

هزینه های عروسی با توجه به تعداد مهمان ها و شهر و منطقه متفاوت بوده است البته کیفیت کارها نیز در این امر دخیل می باشد. ولی به صورت کلی میتوان گفت هزینه های عروسی به بخش های زیر تبدیل می گردد و سهم هر کدام شامل موارد زیر است:

هزینه های عروسی درصد

  • تالار و باغ عروسی با پذیرایی کامل از مهمان ها ۳۰
  • طلا و جواهرات عروس ، حلقه ازدواج ۲۰
  • ماه عسل ۲۰
  • عکاسی و فیلم برداری ۱۰
  • لباس عروس ، تاج عروس ، دسته گل عروس و دیگر ملزومات ۵
  • ارایشگاه عروس و داماد ۸
  • کرایه و گل آرایی ماشین عروس ۴
  • کارت عروسی ۱
  • هزینه های دیگر ۲

شما می توانید هر کدام از این موارد را به دلخواه حذف کرده یا اینکه کم و زیاد نمایید. مثلا می توانید به جای خریداری کردن سرویس طلا از سرویس نقره استفاده کنید که قطعا هزینه را برای شما کم تر می کند یا به جای اینکه از گل طبیعی برای تزئین ماشین عروس استفاده کنید، گل مصنوعی را بکار ببرید تا هزینه ی شما کم تر گردد.


  • تشریفات شب آرا نور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی